Längtan efter en egen grön yta

Allmänt / Permalink / 0
Så mycket kul att fundera på nu att vissa saker helt sållas bort.
Vi ska flytta ja. Kul att inreda nytt! JA. Har jag givit det en tanke. Njae...
Det var en kompis som frågade och jag ba. ajuste.. inreda lägenhet. kul...
 
Nä... min hjärna är upptagen med massa annat. Dels det roliga projektet jag hintat om i evigheter nu och i veckan nog delar med mig delar av. Det är dags!
Men sen balkongen! BALKONGEN! Jag har tänkt på denna kära plats som jag saknat så i evigheter! Ja vi hade en balkong på saedensgården här i Bygdeå men snälla nån. Ett blåsigt skuggigt mygghål i norr. Ville jag sitta där?! Vill nån sitta där?!
 
 
Men nu. Ujuj. Älskade vår förra balkong vilken är densamma nu fast lite skuggigare. Synd. Men en utmaning jag inte tackar nej till.
Klurar på soffor, planteringar, odlingar. Mys mys mys.
Den är ju inte jättestor så får ju inte spåra iväg. Meh GAH vad jag längtar! Vill få plats att fika där ute med barnen. VIll odla smultron och jordgubbar till dem! Ett blomsterparadis! (Och där spårade jag iväg!)
 
Vem bryr sig om lägenheten? Pft. Jag tänker att vi säljer allt och drar ner lätta och fria. Sen.. möbler. Det kommer. Det får ta sin tid. En dag har vi råd och tid att tänka på sånt! En dag kommer jag roa mig med att göra fint i det nya hemmet! :)
 
Mina två tidigare balkonger!
 
 
Till top