Störd sömn

Allmänt / Permalink / 0
Jesaja vaknar inte ofta på nätterna längre. Men det händer. Då typ bara för att han inte kommer till ro av oklara anledningar.
 
Igår natt var så. 
Han kunde inte sova själv så tog honom tillslut till vår säng. 
Han snurrade runt runt och sparkade mig och Orhan i huvudet.
Tillslut, ja efter typ 2 timmar utan att få somna, blev jag knäpp på honom och gick upp och satte honom i soffan och gick själv och la mig.
Han blev så förvånad att han satt där en stund men snart kom han och grinade. Dumma mamma.
Då gick jag upp, irriterat, la honom i hans säng och sa Sov!!!
Sen gick jag och la jag mig och... han somna! Han kom då aldrig efter mig.
 
Förvånad på hög nivå är jag.
Kanske att även han växer upp och fattar när det räcker.
 
Det hela resulterade i att jag var trött precis hela dagen i alla fall. Räcker med så lite när man redan går runt på sparlåga haha...
Jag är så glad, ja ni fattar inte, att jag inte är gravid för en gångs skull och kan börja blicka framåt.mot en tid utan småbarn som stör nattsömnen. Haha. Efter snart sex år med brist. Ja självklart räknar man från graviditeten. Det är ju redan där bebisen börjar störa genom att göra en illamående eller ge en rak höger i revbenen.
 
 
Till top