Jobbet

Allmänt / Permalink / 0
Gillar mitt nya jobb skarpt. Alltså seriöst. Varje dag är en utmaning. Det gillar jag.
Att ha mål. Idéer för att nå dit. Hur ska jag in mer folk då. Hur ska jag få folk att se det. Vilka blommor säljer.
Superkul!
 
Skönt att gå hem men längtar till jobbet på morgonen. Vad kan jag göra bättre nästa dag? 
Känner mig cool när jag sköter kontorsarbete höhö...
Ja det till och med känns lite trist att vara ledig i morgon. Varför ska jag vara ledig när det är så kul? 
Men jag vet att det är dumheter. Man måste vara ledig ibland. Vila. Göra annat. Umgås med barn och familj.
 
Har ändå umgåtts rätt mycket med barnen. De har varit med på jobbet lite emellanåt. De har gjort lite planteringar.
Idag var Natte med hela dagen. Mysigt. 
Han hjälpte till i kassan. Var med och fixade i kylen. Gjorde några planteringar själv. 
Men det märks att barn blir trött. Han har varit med förut och han blir alltid helt slut de dagarna! Han är så duktig på att hjälpa till. haha
Vill ordna ett mysigare personalrum så barnen kan vara med och krypa undan om de behöver. :)
 
Typ en vecka avklarad. Känner att nu i början vill man känna av läget. Se vilka kunder jag har. 
Men samtidigt känns det helt fel att döma nåt för enligt alla är det extrem lågsässong nu. Och ja det är lugnt.
Funderar mest varför folk köper så lite buketter. Gick inga större buketter. De som köpte snitt ville ha små saker.
Vet inte om det beror på just lågsässong eller om det är så här. I så fall vill jag klura ut ett sätt att få folket till mig som vill köpa en vacker bukett till helgen. De finns ju! Några i Mariestad måste vilja ha en större bukett!
 
Men som sagt. Kanske är för tidigt att avgöra om det är så.
Men det är just det som är kul med detta jobbet. Att se utmaningar. Sätta upp mål. Inte bara göra som man alltid gjort och blir tillsagd. Det duger som det är.
Hur kan jag bli bättre?!
Till top