Mormors begravning

Allmänt / Permalink / 0
Så har jag varit och tagit farväl av mormor.
Körde upp dit snabbt över dagen tillsammans med syrran. Orhan tog alla barnen tillsammans med svärföräldrarna. 
Jag levererade ju blommor till begravningen också. Nervöst att köra så långt och skumpigt med ett jättearrangemang i bilen. Såg gladiolusarna vingla i skåpet. Men det gick fint. 
 
Att mormor försvann var som väntat men ändå plötsligt. Ja det är det väl alltid. Man tänker att det kommer hända, men inte just precis nu.
Var ju ett bra tag sen jag träffade henne nu också. 
Det känns alltid lika fint att få göra en fin uppsättning till någon nära. Ja men verkligen lägga ner krut och tänka vilka var de. Vad passar dem.
På vissa är det mer självklart. Om de har ett specifikt intresse. Andra lite mer flyktigt.
Till mormor blev det i hennes favoritfärger. Tänkte mig henne lite elegant. Ett fint och tidslöst arrangamang. 
 
Vi blev väldigt kort på begravningen. Vi hann dit. Säga hej. Vara på begravningen. Plocka på oss lite ur det som fanns i hennes hem. Och slänga i oss lite smörgåstårta på minnesstunden. Sedan plockade vi på oss av kakbuffen och körde hem.
Lite tråkigt att inte hinna träffa släkten mer, hann knapt säga hej till vissa. Och att inte hinna sitta och dela minnen. Tycker det är mysigt.
Men men...
Vi skulle hem till barnen innan läggdags. Och det blev bra som det blev. En roadtrip med syrran om inte annat.
Jag var mör när vi kom hem. Köra upp och ner till Norrtälje sådär bara med några timmars paus.
 
Vila i frid mormor. Jag tror på att vi ses igen! ;)
 
 
Till top