Söndagsarbete

Allmänt / Permalink / 0
Uff. En extra dag. Jag är supertrött. Kan ju bero på att jag är rätt förkyld också! Hostan har krypit ner i lungorna... Sån där torr hosta som lurar nere i djupaste lunghålorna som man bara blir trött av!
Känner mig inte taggad på att direkt gå vidare på nästa vecka. Man behöver en vilodag. Finns en anledning till att Gud gav oss en sådan ide!
 
Tog denna dag lite på prov. Om det är värt att ha öppet på Söndagar i december som resten av butikerna i stan. Men lätt för dem när de är flera personal!
Lilla jag!
Jag ska ha öppet dan före julafton! Fine. För sen tänker ju jag vara ledig de röda dagarna! Och jag gissar att det finns lite att göra då!
 
Sommrig bild haha. Vad skönt luftig butiken var här. Nu är det ett bombnedslag av saker tycker jag!
 
Men andra och tredje advent nä! Det rullade inte in några miljoner idag. Kan ju förstås variera. Ska inte dömma ut skylthelgs-Söndagen efter en gång. Det var tråkigt väder och väldigt mycket folk igår. Det var lugnt på hela marknaden enligt en av mina kunder. Tråkigt för dem också. Som liksom packat upp sina stånd där i regnet och kylan!
Alltså det var inte helt dött idag men... inte så mycket att jag tycker det är värt att offra min vilodag!
 
Nå bara att ta nya tag. Nu har kranstiderna lugnat ner sig i alla fall. Välsignat! Vem köper en krans nu. Eller? Önskar folk kunde börja köpa lite snitt. Saknar snitt. Men nu är det väl bara att börja produera grupper.
 
Det är ändå stor skillnad att jobba lite extra i min egna butik än att gå till ett jobb. Att gå till ett jobb med chef när man är otaggad är ju som ett straff. I min butik kan jag ju lägga mig på soffan och slösurfa på instagram-klipp om jag vill i några timmar. (om det är lugnt med kunder). I någons annan butik måste jag stå på tå och hitta på något vettigt för den lön personen betalar ut åt mig för att stå där. Otaggad eller ej!
Butiken är ju ändå lite som mitt lilla andra hem. Typ! Det är mitt!
Till top