Utan chili

Allmänt / Chili, Förkyld, Vabruari, familj / Permalink / 0
Här råder fortfarande sjukdom. Natte blir bättre och vi andra sämre. Jag Gabriel och Jesaja är i botten nu. Snoriga, hostiga... vissa med rejäl feber.
Tror Orhan blivit sjuk under natten. Hörde honom hosta. 😜 förväntar mig en mycket nedstämd make idag. Orhan brukar rent av drabbas av sorg och chock när han blir förkyld. 
 
Suck eftersom jag missat jobbet hela helgen. Suck eftersom jag i morgon planerat att shoppa med Linda.
Suck eftersom vi nog egentligen skulle behöva handla för kommande vecka. Men det går nog att överleva ett tag till. Annars finns alltid ica nära.
 
Tänkte att det skulle ge med sig snabbt. Men bara störigt att gå och hoppas. Det är nog bara lika bra att ställa in sig på en sån där klassisk sjukmånad. Vilket det brukar bli runt februari.
 
Pojkarna spelar. Helt rätt när man är febrig. Själv rockar jag en sån där klassisk. "Jag-är-förkyld-så-jag-har-inte-rört-håret-på-dagar"-frisyr
 
Till lunch ska det vispas ihop en vitlökig spaghetti. Grämer mig att vi inte har någon chili. Det hade friskat upp i bihålorna. Vi behöver som sagt handla. Gashi utan chili. Det går ju inte!
Till top