Hur man tar hand om barn

Allmänt / Permalink / 0
Har varit barnvakt idag. Tog med mig de äldre till syrran när hon skulle jobba. (Passade fibt med tanke på att korridoren målas här hemma)
Gick fint men känner ju att så fort jag ska ta hand om andras barn kommer en oro över att inte veta hur de reagerar. Om jag måste säga ifrån, om vi måste byta aktivitet, om vi måste gå vidare, om någon får ett utbrott haha. 
Ofta går det bra.obefogad oro för det mesta.
Men förstår inte bessewissar som anser sig vara experter på alla barn och ska komma med expertråd. Jag erkänner. Jag kan bara mina!
 
 
 
Känner ju egentligen inte mina systerbarn så bra. Vi har bara setts lite emellanåt sen vi flyttade upp. Särskilt yngsta dottern lämnade jag som typ ettåring och nu är hon fyra. Hon har vuxit snabbt!
 
På slutet av dagen var det bara äldsta kille som inte kunde sova. Men han hade många frågor så vi småpratade. Tycker mina barn aldrig vill diskutera nåt. De tröttnar så fort jag öppnar munnen. På riktigt. De frågar om en fågel och jag står redo att förtälja,allt men de vill genast göra nåt annat. Jag gillar att berätta...
Han bara kom med följdfråga efter följdfråga.
Vi pratade om döden till flugor och andra insekter till jordklotets rörelser till byggnadsmaterial i hus. Spännande och kul!
 
Pojkarna sover kvar där. Hihi..
Ska också sova. Och våndas över att snart ha företag.
Till top