Semester

Allmänt / Permalink / 0
Igår åkte vi till Slätte för vad vi tänkte en liten minisemester. Vi skulle ändå hämta en cykel vi fyndat utanför Slätte. (present till Natte.) Billig semester med skog och bad och trädgård där barnen kan leka fritt.
Lyckat. Redan på vägen dit kom Orhan på att han ju var tvungen att lämna prover på vårdcentralen dan efter.
Suck...
 
Men en mysig dag i Slätte fick vi i alla fall. Mamma och pappa var inte där den dagen så det var bara vi. 
Barnen lekte och åt vinbär. vi gick ut i skogen och plockade kottar och fina grejer som jag kan ha i butiken se hehe...
Pojkarna plockade hallon och blåbär. Helt värdelöst. De är små och torra att man blir trött bara av att se på dem. Tråkigt sommar. Vi som har slut på sylt. Ska vi behöva KÖPA?! höhö
 
Vi badade i sjön också. Galet skönt och jag tog för första gången några simtag. Yeeey. Till och med barnen tyckte det var galet skönt och ville inte gå hem sen haha. Pojkarna vågade bada på riktigt och utmanade varandra med att gå ut så långt de kunde innan munnen försvann under ytan haha. De brukar vara riktiga krukor.
 
Och morgonen började dramatiskt med att Jesaja gick upp och klämde tån i motionscykelns hjul. aaaaah...
...
Alltså den ungen.. Hur många brutala skador kan man hinna med på ett år? VA? 
Men den verkar tack och lov inte vara bruten. Bara.. söndertrasad. Slutar aldrig blöda. Efter lite frukost slutade han tillslut storgråta. 
 
Det var den semestern det. Haha.. Troligen åker vi till Slätte nåt mer till helgen kanske. Nu ska det väl förberedas inför att svärföräldrarna  kommer i morgon natt. Och jag måste putsa lite på mina romska kunskaper. hrm hrm...  
Och sen är det dags för min stora pojke att bli fem!!!  YEY
Känns som en kul vecka!
 
Tänkte förgylla inlägget med vackra bilder från dagen men kamerasladden fortsätter med sina frånvaro. Fattar INTE! Och "micro-sd-kortet" (Vad det nu heter som sitter i det stora kortet) har kraschat eller nåt efter flitigt användande. Min mobil vill i alla fall inte läsa den längre. Och jag har inget som kan läsa ett sdkort.
Suck
Till top