Korg med bubbel

Allmänt / Permalink / 0
Kom in en man idag med en kul uppgift.
Gillar folk som säger att de har en utmaning åt en. Det händer faktiskt iblanfd.
Så kul att få tänka, Att få använda sin kreativitet. Det är ju de man vill göra som florist. Jag i alla fall.
 
Jag skulle göra en bukett och få ner en flaska bubbel och choklad i. Och slå in.i cellofan.
Budgeten var 100 000 000...  eftersom det var till hans prinsessa.
 
Yeey.
Fick dessutom typ fria händer.
Askul alltså.
Men...
 
Klockan var typ tjugo i sex. Jag hade tänkt börja dra in och räkna kassan. Jag typ stirra på klockan medan han berättade om allt. Sina tankar. Jag försökte komma med snabbare smidigare ideer.
Iiih tick tack.. inget komplicerat tack!
Jag var själv!!! Hur skulle jag hinna allt? Tänk om det kom massa andra kunder precis nu???
Man vill inte ha specialbeställningar så sent!
 
 
Jag slängde ihop en korg med blommor och bubbel som en tok. Alltså stress. Stress!
Men mannen blev hemskt nöjd i alla fall. Skönt det!
Ville fota men jag hann inte mellan stressandet i korgen och andra kunder.
 
Hoppas på mer såna roliga uppdrag i min egna butik sen. 
Till top