Liljekonvaljer <3

Allmänt / Permalink / 0
 
 
Pojkarna längtade ut så jag och Orhan tog våra kaffekoppar och satte oss i snålblåsten.
Ja.. eller stormen. Parasollet och bordet har blåst sönder där ute. Haha. Plötsligt kom några regndroppar flygande också.
 
Kände mig som familjen tönt.
"Finns inget dåligt väder..."
 
Sedan promenerade vi till ån och plockade liljekonvaljer. Ja i stormblåsten. Tog lite annat smått och gott också. Allt har bara börjat tvärblomma! Jag hann bara se att häggen börjat blomma så var det slut.
Och jag som sa att vi skulle flytta när syrenen blommar. Den blommar redan!!! 
Minns inte hur det var förra året... men jag brukar ju ha syrener, liljekonvaljer i midsommarkransen?! 
I år kom liljekonvaljerna runt morsdag.
 
Luktar sååå gott varenda gång jag går förbi köket. Lycka!
Får plocka mer. Ska riktigt frossa. Slår vad om att den blommar klart lika snabbt som häggen.
Luktar inte lika gott i hallen. Orhan tvättade alla skor. Och som mina skor lyser. <3
Men de luktar gammal bortglömd våt handduk. Så.. så luktar det i hallen. Men då går man bara till köket och vips är det bortglömt.
 
 Liljekonvaljer <3 
Till top