Resa på midsommarafton

Allmänt / Permalink / 0
Det har inte alls fallit mig in än att jag inte ska åka upp igen. Att vi bor här nere nu... typ.
Ja vi befinner oss i skaraborg nu men hos mina föräldrar. Vi får nyckeln av tidigare hyresgäster i morgon och på Tisdag kommer äntligen möblerna! Kanske blir det mer begripligt då.
 
Resan ner gick prima. Barnen var nästan idel solsken. Så lugnt att köra på midsommar dessutom. Ingen trafik, inga olyckor, inget vägarbete. Plus plus plus! Resan tog ttp 9,5-10 timmar.
Lite panik uppstod när vi upptäckte att flera restauranger hade stängt. Men vi hittade mat på Max!!
Lutade mig mot Orhan där inne och viskade:
"Det märks vilka som inte firar midsommar!" 
 
Arabiska, somaliska, albanska osv hördes i lokalen men inte svenska. Haha..
Till och med Natael noterade att alla var mörka och vi diskuterade hudfärger vid maten.
Orhan tyckte vi passade in fint i gänget eftersom han ju också har annat ursprung. Midsommarfirande? Pft vad är det?
 
 
Men hur som helst.
Känns inte än som vi flyttat. Att ta farväl av folk har känts lite udda. Jag har hela tiden glömt bort att de varit sista gången medan alla andra sagt.
"Men Petra. Hej då nu då! Lycka till!" Och kramat om mig.
Juste jag flyttar ju...
 
Jag är västgöte igen.
Till top