Röda dagar=arbetsdagar

Allmänt / Permalink / 0
Igår ringde jag en leverantör och möttes av en förvirrad fnittrig stämma.
"Men jag har det inte framför mig.. det är ju en röd dag idag!"
"Men juste. Så dum jag är. Ursäkta mig."
 
Pinsamt värre. Va varför i hela friden har han gett mig sitt privata nummer och hur kunde jag glömma det.
När man själv jobbar alla dagar tänker man inte påsånt. Eller jo till viss del visste jag ju det.. men kopplar väl inte att folk är lediga då. Haha...
Vi skrattade båda två. Drar mig lite för att ringa idag igen. Han kanske skrattar ihjäl sig åt mig.
 
Idag har jag alltså det inplanerat. Förutom att prata med babs paylink och besöka vårdcentralen. Och kurera mig på bästa sätt. Vad man nu ska göra åt det.
Hoppas typ på antibiotika så det tar slut direkt men gissar på att jag ska avvakta bara. Eller jag vet inte. Jag vet inte alls. Detta är helt nytt för mig.
 
Lite besviken. Mina kollegor hade bjudit mig på middag ikväll och. Happ... går ju att ta en annan kväll men... jaja.
 
Torsdag...
 
Glamorösa feberlockarna på plats.
Till top