Kalas

Allmänt / 3åring, barnkalas, kattårta, rött / Permalink / 0
Så blev det dags för Gabriels röda kalas. Blev rätt sent på dygnet.. för att vara ett barnkalas. Men visste inte riktigt hur jag skulle få ihop det. Så vi körde på. Ja och humöret var inte helt på topp för alla. 
 
Men trots det var Gabriel nöjd med spektaklet.
Vi överaskade honom. Alltid lika kul. Hans min! <3 Men nu tror jag att jag ska sluta med överaskandet och börja med sånt där gå upp tidigt och sjunga. (Hur man nu lyckas med det när man har småbarn!) Sånt sjå med överaskningar.
 
Vi hade bara knutsson på besök. Mest barn i den familjen vilket ju behövs när det är ett barnkalas.
 
Korv och pommes. Svårt att få ur Gabriel nån favoritmåltid så jag och Orhan gick på känsla. Haha.
Kattårta. Sådär skapelse. Hann inte med att göra den igår så fick stressa ihop den. Vilket resulterade i att moussen inte satte sig och lagrena gled runt.
Typiskt.
Provade att göra katten i rice krispies haha. Den blev sådär snygg. oproportionerlig, knögglig, märklig tassposition, märkligt mörkt öga.. Men enligt tårtslaget ska det ju vara det svåraste man kan göra haha. Då får jag väl vara nöjd.
 
Måste bara säga att sockermassan var god. Den jag köpte sist och gjorde bilen i var som gummi. Denna smakade socker och var lätt att jobba med. Köpte på partystore bredvid mitt jobb haha.. 
 
Några presenter och lyckan var gjord. För den enda som fick present haha..
Sen var barnens energi slut och stämningen nådde extremt låga nivåer. haha då var kalaset slut. 
Eller inte helt slut. Han har önskat ett besök på leos lekland. Så det ska vi ta nu medan jag är ledig. :)
 
Jag la den trötta barnen. Orhan gjorde rent. Så skönt att gå från ett stökigt kök och komma tillbaka till detta. Såg riktigt mysigt ut. ;)
Till top