Änder och kyrkogårdar

Allmänt / Permalink / 0
Jesaja har lärt sig ordet "Där" och funnit det mycket användbart. Det kan användas nästan jämt för att göra ett enkelt ord till en mening!
Att bara säga "Bil!" är ju lite 2018. "Bil där!" Är det nya riktigt heta!
 
"Pappa där!"
"Titta där!"
"Va e där?"
osv osv.. Ni fattar grejen!
 
Väldigt roligt. För oss som föräldrar alltså. Jag fattar ju om ni tycker det är skittöntigt att jag satte mig vid datorn för att ta mig tiden att skriva ner detta.
 
Soft helg som redan går mot sitt slut. Helger går så snabbt när de bara är 1,5 dagar långa. Den där sista halvan gör stor skillnad!
Idag har vi städat, handlat och ätit thai! hehe.... Jag tänkte förså lite nu. Men när jag passerade butiken tidigare för att hämta jord kom jag inte på vad det var jag skulle hämta. Så jag hämtade nåt annat istället. Typiskt!
 
 
Igår efter jobb for vi ut hela familjen och matade änder. Sen kom jag på att Natael tjatade hela sommaren om att han ville se in i stora kyrken. Så vi kollade om den var öppen.
Det var den inte. (alltså när man för en gångs skulle kommer på att åka dit kan de väl lämna dörren öppen!!!)
Vi åkte till en annan mindre kyrka som inte heller var öppen haha... 
Men vi promenerade runt den istället och tittade på alla gravar och diskuterade hur man kunde bli begraven. När och hur man kunde dö. Att muslimers gravar var på snedden och barnen hade små söta dekorationer. En del låg samlade hela familjer.
De hade markerat en tall man inte fick gå nära då den såg ut att tappa en gren. Gabriel såg det komiska i att gå dit och få en gren i huvudet och dö på en kyrkogård. Ligga där redo för att begravas liksom.
 
Sedan åkte vi till Donken och åt glass. Orhan köpte smör på coop och vi andra räknade ner tre minuter!
Sedan åkte vi hem och såg Historier om svarta personer. (Som barnen fann oväntat intressant!)
 
Barnen ljublade på kvällen vilken underbart kul dag det varit. En dag att minnas! (Det krävs inte mer än några änder och en stängd kyrka alltså!)
Till top