Ska vi till Italien nu då eller?

Allmänt / Permalink / 0
Och..... DÄR blev familjen Gashi ressugna. Och som vanligt planerar vi för stort så det i slutändan inte blir nåt. Hehe.. vi tror att vi är miljonärer.
Men man får drömma. Norwegian har börjat flyga direkt till Pristina. Helt otroligt! Det lockar. Sen Italien var ju evigheter sen vi var i. Ja det är nog dags vi besöker Orhans familj.
Jag är mest inne på Italien. Dels för att jag gillar Italien. Jag fattar Italienska ca 79 gånger mer än romani eller andra språk som talas i Kosovo. Och för att det rent rättvist sett var längst tid sen vi hälsade på Orhans syrra! Pojkarna har inte träffat sina kusiner knappt! Ja bara Natte har varit i Italien!
 
Mina ideer till sommarplaner var. Västerbotten för att fiska och hälsa på släkt, Norge för att beskåda natur, Italien för att äta pasta och hälsa på släkt eller Kosovo för att hälsa på släkt....
Vi får se om det blir nåt av det eller om vi får nöja oss med en tur till Vassbacken vid Göta kanal. Beror ju lite på hur det går i företaget framförallt kanske!
 
Men drömma får man! I mina drömmar kommer detta halvår rocka fett och vi drar till Italien. Spenderar något dygn i Rom och tittar på nån kyrka. Hyr en bil och pruttar ner till Napoli och äter pizza. Tittar lite på Pompeji och softar nåt dygn på Amalfikusten!
 
Sen fara över till andra kusten. Stanna på vägen för att för en gångs skulle besöka Orhans "hemby" Taranta Peligna och för att titta på den där "Hästhuvudsgrottan" som Orhan tjatat om sen vi träffades. Hälsa på släkten där också antar jag!
 
Kanske vi passerar Pescara bara för att jag känner såna romantiska feelings för den staden då det var där vi ÄNTLIGEN fick vara själva efter att ha hängt med Orhans släkt 24/7 efter att han hämtade mig på flygplatsen efter en månad ifrån varandra. (Minns honom som otroligt läcker just där på tåget i Pescara. Min man! Äntligen var det vi!) Och jag njöt lite av att äntligen få vara den som kunde språket dåligt och lägga allt i Orhans händer!
Vi åt en enorm pizza där eftersom Orhan tyckte det var vansinne att betala 1 euro för en slice när hela pizzan kostade 5 euro! Och bytte till tåg. Mer än så vet jag inte om Pescara hahah XD
 
Sen kör vi upp till syrran i Ascoli och har familjetid! 
Låter som en höjdarsemester!
 
Snyggingen i Pescara!
Romantiska i Ascoli Piceno
 
Natael med kusin
 
Natael njuter av Italiensk kaffe med sin far i sin nyinköpta italienska mössa
 
Jag är festlig i Italien på ett ordinärt italienskt torg på ett vanligt italiensk cafe med en ovanligt fransk servitris!
Till top