Vabruari

Allmänt / Permalink / 0
Jag har vabbat två dagar nu. -Ish.. Jobbade igår från halv tre typ. 
Har varit skönt även om det liksom gnager hela tiden att man har jobb att göra. Jag har en begravning att planera. Skulle vilja påbörja ett bröllop och en gala. Egentligen finns det väl tid kvar till det men tid går SNABBT! Farligt snabbt!
 
Har jobbat lite med begravning hemma i alla fall. Beställt blommor och band. Går inte att lägga allt åt sidan.
Och idag tvingades jag förbi butiken och ta emot leverans också. haha...
Har köpt galet många franska tulpaner. Var bra pris och jag tänker ha en deal.
Tror inte på det själv egentligen. Folk är inte så heta på nya spännande blommor som jag skulle vilja önska. Men det är ju det jag vill pyssla med! Så då måste man ju utmana lite och pusha.
De kostar mer men det räcker ju med typ tre franska tulpaner och man har en större och mer elegant bukett än 10 svenska/holländska. De har pondus de däringa fransyskorna!
Franska tulpaner... <3
Ska ta hem några själv och jag har en känsla av att det blir temat på fredagsbuketten haha (om de nu inte helt ovätat skulle gå som smör)
 
 Svensk tulpan
 
Men det har varit skönt att vara hemma även om typ alla barnen är sjuka och har gjort mig tokig med sitt gnäll. Mycket bära och krama.
Måste ändå säga att jag haft fantastiskt tålamod haha
Men skönt. Skönt att få vara hemma med barnen lite! Har kommit in nåt bud och jag har till och med nekat. Brukar ta buden även om jag är hemma med barnen annars. Nu har jag försökt lägga bort så mycket jobb som möjligt!
 
På kvällen åkte jag och handlade. Kom på att jag skulle göra semlor. Kom hem med grädde och jäst.
Vet inte riktigt vad som gick fel där. 
Nåja. Nästa gång behöver jag bara komma ihåg mandlar, florsocker.. ev mjöl och margarin.
 
Till top